En blogg om mat og vekt.

Jeg er en 32 år gammel mann fra Hordaland. Veier i dag inn på 113 kg. Er en familiefar med en fantastisk kone og 5 barn.
Mål 1: under 100 kg i løpet av 2012
Mål 2: under 90 kg til sommeren 2013.

tirsdag 12. februar 2013

Uke 6

De siste ukene har vært preget av mye sykdom her i huset. Maten går veldig bra, jeg føler det ikke er noe problem å holde seg på matten på det området. Jeg har også prøvd ut en god del alternative naturlige søtninger, med lav glykemisk indeks. Jeg har laget alternative godsaker til kvelds, som tar søtsuget. Vi hadde en tur på  myrkdalen hotell fra Fredag til Søndag i uke 5. Der ble det mye mat, lite mosjon og mye alkohol. Det var jammen ikke kult å se opp 2,4 kg på en uke.......

Jeg har nå begynt å hoppe av bussen ca 4 km før jeg er hjemme, (begynte for 1,5 uke siden). Og så er det bare å hive sekken på ryggen, spotyfi på ørene og komme seg så fort hjem som man klarer. Denne uken var det jammen godt at vekta peket nedover igjen, ned 2,5 kg. Da har jeg kommet ned under vakta før kosehelgen i Myrkdalen.

Håper det snart sniker seg inn litt overskudd i hverdagen. Har en del prosjekter som man vil begynne på, som må vike for de tingene som MÅ gjøres.

Kaloriregel 6: 

Mat (f.eks. popkorn, peanøtter, brus, sjokolade, og drops) som inntas som en del av underholdningen ved å se på film eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av en underholdning.


                                                              Innstilling og viljestyrke..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar